Er de sosiale mediene virkelig verdt det?

Dette er et hett tema for tiden. Er det virkelig verdt det for forretninger å investere tid og penger i sosiale medier? Fra rapportene jeg har hørt om den siste tiden er det nesten ingenting å tjene på å fremme nettsiden din på sosiale nettverkssider som for eksempel Facebook eller Twitter. Men på den andre siden så har ikke denne typen markedsføring vært på banen så lenge. Så det er veldig vanskelig å si om det ikke er verdt det eller om vi har gjort det på feil måte.

Når jeg ser tilbake på tiden min i Malta mens jeg arbeidet i spillebransjen med poker og kasino, hadde vi forumer der vi kom i kontakt med mennesker på enmannshånd. Å inngå avtaler eller salg på de sosiale plattformene vi hadde før i tiden gikk an, samtidig som vi hadde tid til å skape innhold gratis på våre nettsider, som igjen førte til større trafikk.

Så å fortelle meg at de sosiale nettverkene ikke er verdt det, tja, til det ville jeg sagt at folk kanskje gjør det galt. Sosiale medier er nettopp det det som ligger i navnet deres, det er deres greie å være sosiale. Ikke tilpasset masse-markedsføring. Hvis du er heldig nok eller god nok, så kan du få folk til å snakke om dine produkter eller tjenester. Da vil du ende opp mer flere kunder og flere salg enn du ville hatt uten. Og det at en kunde henviser deg til en annen kunde er faktisk helt gratis.

Så konklusjonen min er at sosiale medier er verdt det. Du trenger bare å være i stand til å måle dine investeringer og inntekter, og så må du være i stand til å se hvordan din type forretning kan klare å høste inn godene av en slik type markedsføring.

Leave a Reply