Viktigheten av AdWords

Du ønsker å være synlig på nettet og spesielt hvis noen googler deg eller dine produkter. Her får du en oversikt over hvor viktig adwords kan være for at din forretning lykkes.

Se for deg at du trenger en elektriker, fordi noe har skjedd med en stikkontakt. Du må gjerne få tak i en veldig raskt, for du har til og med valgt å ha hjemmekontor i dag. Du har ikke strøm til datamaskinen, og må derfor google etter en på telefonen din. Dine søkeord avgjør nå hvem som kommer opp, men også elektrikerens innsats på nettet, avgjør hvor høyt opp han kommer. Ser du nå viktigheten av det vi kaller for AdWords? Det å være synlig på google kan være en forutsetning for å lykkes.

Velg ut ord for din virksomhet

En elektriker som ønsker å være synlig på nett ønsker å vite hvilke ord de som trenger en elektriker søker etter på google. Søker vi bare på ordet «elektriker», eller søker vi etter en «billig elektriker i Oslo»? De fire ordene i denne setningen kan være helt avgjørende om din virksomhet kommer høyt opp på listen, når noen søker etter en billig elektriker i Oslo. Hos Google handler det ikke om å kjøpe seg topplasseringen, men det er faktisk de mest relevante og beste annonsene som kommer høyest opp, og jo bedre du lykkes med dette, jo lavere blir også kostnaden per klikk du får.

Mange fordeler med AdWords

De største fordelene ved å benytte seg av AdWords er følgende:

  1. Du kan enkelt måle resultatene av annonsene
  2. Annonsene er svært målrettet mot kundegruppen din
  3. AdWords annonseringene er fleksible og effektive
  4. Denne formen for annonseringer er lønnsomme og kostnadseffektive, hvis de brukes riktig.
  5. Øker konkurransedyktigheten til virksomheten din.
  6. Øker synligheten til virksomheten din
  7. Passer utmerket for deg som ofte har kampanjer
  8. AdWords passer for alle produkter og virksomheter, uansett. Alle trenger kunder og kundene er på nettet.

Benytt punktene til å bli en spesialist i AdWords

Ved å benytte seg av Google Adwords kan du enkelt måle resultatene av ord du har valgt å bruke og hvor mange ganger noen har funnet deg takket være disse ordene. Har du ikke lykkes med en gang er det da enkelt å justere for å øke synligheten enda mer. Spesialiteten til AdWords-annonsene er at de er svært målrettet mot din kundegruppe. Dette gjelder alt fra den nevnte elektrikeren, rørleggeren, men også klesbutikker eller nettkasinoer for den saks skyld. Det koster ingenting å endre annonseringen din, for du betaler kun per klikk du får på google, dette gjør at du hele tiden fleksibelt kan styre ord, annonsene og hvem du ønsker å treffe. Ikke minst vil det å benytte seg av AdWords øke konkurransedyktigheten din. Det er ikke bedriftens økonomi som styrer om man kommer øverst eller ikke. Det er din dyktighet til å gjøre din bedrift og virksomhet synlig som gjør dette. De bedriftene som ofte har kampanjer kan derfor bli ekstra synlige, uten å bruke mye penger på det.